Zoekmachine optimalisatie. Weer zo’n modewoord? Zou kunnen, maar in deze tijd wel bittere noodzaak!
Wanneer u een website heeft, wilt u natuurlijk dat deze goed wordt bezocht. Dit kunt u op diverse manieren bereiken. Eén van de beste manieren om bezoekers naar uw website te trekken is hoog in de zoekmachines komen. Op dit moment is Google de meest gebruikte zoekmachine.
Hoog in Google door Zoekmachine optimalisatie
Het begint met goede content. Met gekopieerde teksten van andere sites zult u het niet ver schoppen. En door uw site vol te stoppen met zoekwoorden krijgt u de site misschien wel hoog in de zoekresultaten, maar bezoekers zullen niet snel terugkeren. Goede teksten zijn dus erg belangrijk. Schrijf uw teksten voor de bezoekers van uw website. Bedenk met welke zoekwoorden u wilt dat uw bezoekers op uw site komen en pas daarop de inhoud van uw tekst én metatags aan.
Metatags
In de html-code van uw website wordt gebruik gemaakt van zogenaamde metatags.
Deze metatags spelen (nog steeds) een belangrijke rol bij het zoeken. Zo zijn bijvoorbeeld de titel (metatag title), en de beschrijving (metatag description) erg van belang. Deze worden getoond in de zoekresultaten.
Links
Ook het aantal links naar uw website op andere websites is van belang. Google ziet uw site als “belangrijk” als er veel links op het internet naar uw website te vinden zijn. Zoek eens naar pagina’s waar u een link naar uw site kunt achterlaten (die zijn er!)
Sociale Media
Zoekmachine optimalisatie alléén is niet genoeg. Ook het gebruik van sociale media als Twitter, Facebook en LinkedIn en Google+ zal bezoekers naar uw site trekken. Als u hulp nodig heeft bij het aanmaken van uw social media accounts bent u bij ons aan het goede adres.
Wij proberen uw site zó te bouwen, dat deze ook goed gevonden zal worden door de zoekmachines. Want zoekmachine optimalisatie is eigenlijk ook voor een groot deel website optimalisatie.
Wilt u meer weten over zoekmachine optimalisatie? Vul het contactformulier in en stel uw vragen.
Bekijk ook eens ons blog met de titel: “Hoe kom ik hoger in Google?“